DAG 2 - MIN FAMILJ

Jag har skilda föreldrar sedan snart fyra år sedan som ni nog läste på min presentation igår..
Min mamma heter Helena Tormner & min pappa Fredrik Jonsson..
Det förklarar ju iallafall mina två efternamn,haha. Mamma och pappa var aldrig gifta.. men förlovade.
Dom var tillsammans i ca 15 år.. Jag har två syskon, jag är yngst & jag är den ända tjejen så jag har ju alltså två storebröder. Den äldsta heter Christopher och är 25 år i höst & min andra heter Rasmus och fyller 17 i sommar..
Christopher är bara mitt halvsyskon egentligen, men jag räknar han inte som det.. jag har ju alltid växt upp med honom och ja han är en riktig bror för mig.. Tofte som han då kallas är halv spanjor.. Mamma var flera år innan Pappa&hon träffades tillsammans med en spanjor och dom fick tillsammans Christopher.. När Tofte var lite äldre träffade mamma&pappa varandra och när han var typ 11 år så föddes jag. Rasmus bor ju fortfarande hemma och går första året på Sanda så det finns inte så mycket mer om det,haha. Medans Tofte bor i habo nu mera med sin flickvän Anah och hennes två små barn oskar&julia som hon har sen innan.. men nu i höstas fick dom en dotter som fick namnet Mireia.. Så jag är faktiskt riktig faster också ^^
Ingen av mina föreldrar har nu sambo så finns inget att skriva om det heler riktigt..haha.
Både mormor,morfar&farfar är fortfarande i liv. Tyvärr så gick min farmor bort två år innan jag föddes alltså 95-
Så jag har bara sett henne på kort :c
Mamma har en bror som heter Anders, min morbror då alltså..haha..han har en flickvän som heter Gittan och hon & Anders har två barn tillsammans..eller alltså Hanna min äldsta kusin är två år yngre en mig och så har jag Liam men han är 5/6 år.
Hanna är Gittans barn sen innan men sen fick dom Liam med.. så jag har två kusiner bara..hehe sehar jag ju "ingift" släkt som är hannas kusiner osv men asså dom är ju mina kusiner och dom står mig med nära c:
Pappa hade en syster, som heter Carina. Vi va hos henne jätte ofta när vi var mindre och hon hittade alltid på roliga saker med oss.. Men hon gick bort -06 av cancer..det gick snabbt och jag saknar henne otroligt.
Så både mamma&pappa har var sitt syskon. Carina hade aldrig barn med sin kille  men Anders har ju.
Så jag har bara 2 kusiner.. rätt lite om man jämför med vad vissa av mina vänner har! Meheh.
Jag träffar mormor,morfar & farfar väldigt ofta.. farfar bor ut mot Ljungarum & råslätt medans mormor&morfar bor här i Huskvarna så man har ju bra kontakt med dom. jag har ju även sysslingar&bryllingar men det är ju inte så ofta man brukar sitta och berätta om dom,haha lamt. Så min släkt är inte så stor.. eller jo farmor har flera bröder..Och dom har barn osv.. men dom träffar man ju inte så ofta.. Haha.. nu fick ni mer om min släkt en familj men jaja!
Måste bara till lägga att farfar har en "tjej" som heter Anita också sen flera år tillbaka.
Mamma&Pappa eller ja (vi i familjen) hade en hund som heter Simba.. men när dom skildes blev det inte tid för det så Simba bor nu mera hos Mormor&Morfar, det är fint det med.. farfar har en liten söt ADHD hund som heter virre, hahah nej men han har typ adhd ;o Fast han är en söt lite hund allt!  Aja nu har jag inte mer att skriva. Puss
Bild på mina bröder. bilden är fyra/fem år gammal.. så säg inget.. dom har förändrats! o:

Kommentarer
Postat av: Jacobemmy

Thank you for the informative website

2011-06-22 @ 12:58:53
URL: http://jacobemmy.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0